facebook

GAMIFICATION

Motivatie om te oefenen

Gamification is de term waarmee Mind Mansion gestart is. Het idee voor dit bedrijf is gekomen tijdens de minor Gamification Business waarin je een opdracht doet voor een opdrachtgever of een eigen bedrijf start met een gaming component erin. Zo is er bij Mind Mansion ook het stuk gamification ontstaan.

Bij gamification voeg je spelelementen toe aan activiteiten die normaal niet als spel worden gezien. Denk aan een tandenborstel die een muziekje speelt zodat je lang genoeg bezig bent met het reinigen van je gebit of in het geval van Mind Mansion het spelen van een minigame om ervoor te zorgen dat je wordt gemotiveerd de confrontatie aan te gaan met je angst.

Het gamification principe dat wordt toegepast bij Mind Mansion zorgt ervoor dat men gemotiveerd wordt de confrontatie aan te gaan met de angst waaraan ze blootgesteld worden. Dit kan bijvoorbeeld bij claustrofobie zijn dat iemand een object moet gaan zoeken in een steeds kleinere ruimte. Normaal gesproken zou je als je claustrofobie hebt deze situaties vermijden, maar de puzzel geeft een extra motivatie om de ruimte in te stappen en het object te pakken. Op deze manier leer je dat er niks kan gebeuren in de situatie waar je bang voor bent. Uiteindelijk hopen we hiermee de dagelijkse belemmeringen die mensen met een fobie ervaren weg te nemen.

Gamification is een belangrijk onderdeel van de game Mind Mansion, maar natuurlijk niet het enige onderdeel. Het volledige product wordt hier verder uitgelegd.